Yaratıcı Drama Etkinliği

     Derneğimizde sosyal iletişimi güçlendiren, özgüven ve uyum konusunda kişileri geliştiren bir eğitim metodu olan ‘Yaratıcı Drama’ alanında bir etkinlik düzenledik. Altı günlük bir periyotta uygulanan bu etkinlikte her gün farklı bir konuya odaklanarak yaratıcı drama alanında etkinlikler ve eğitimler gerçekleştirildi. Katılımcılarımızın da aktifliğiyle hem eğlenceli hem de öğretici geçen bu süreç oldukça verimliydi.

    İlk gün daha çok kişilerin tanışması ve grup dinamiğinin sağlanması üzerine etkinlikler yapıldı. Katılımcıların bu etkinlik sürecinden beklentileri ve varsa tedirginlikleri hakkında konuşuldu. Daha sonra bir nesneyi doğaçlama bir şekilde birden fazla farklı nesneye uyarlama gibi dramaya giriş niteliğinde oyunlar oynandı. Ardından ‘adım adım’ ismini verdiğimiz oyunu oynadık. Toplumda çeşitli sebeplerden dolayı geri planda kalan kişileri anlamak ve empati kurabilmek amacıyla oynadığımız bu oyunun hemen arkasında farkettiğimiz ve bilinçlendiğimiz bu konu üzerinde konuştuk.

Etkinliğin ikinci günü grubun kendi içinde iletişimi de artmaya başladı ve etkinlikler çok daha etkili uygulanmaya başladı. 

Kültür konusunu işlediğimiz ikinci günün programı yine ısınma etkinlikleri ve esas konuya hazırlık sayılabilecek basit oyunlarla başladı. Rastgele seçilen resimleri kullanarak doğaçlama bir şekilde hikaye anlatma oyunu oynadığımız etkinlikte kişilerin yaratıcılığı ön plana çıktı ve oldukça eğlenceli anlar yaşandı. 

Daha sonra kültür çatışmasına odaklanan dramamız için kişiler,  moderatörler tarafından iki farklı gruba ayrıldı. Birbirlerinden habersiz bir şekilde bazı kurallar verilen gruplara birer kabile oluşturmaları söylendi. Bu kurallar doğrultusunda oluşturdukları kabilelere hazırlanmaları ve sonrasında bu iki farklı kabilenin bir araya gelişi esnasında ortaya çıkan görüntüler yaratıcı drama adına bizlere çok şey gösteriyor. Hazırlanması ve uygulanmasıyla başlı başına bir drama oyunu olan ‘Kabile’ oyunu sonrasında yine katılımcılarla bu oyundan yaptığımız çıkarımlar ve öğrendiğimiz, hissettiğimiz şeyler üzerine uzun bir tartışma gerçekleştirildi.

Etkinliğimizin üçüncü günü daha çok eğitim odaklıydı. Katılımcılara yaratıcı drama konusunda oldukça detaylı bir eğitim verildi. Kullanılan metotlar üzerinde tek tek duruldu.

Eğitim boyunca kişilerin de yorumları alındı ve soruları cevaplandı. Daha sonra eğitimde öğrendiğimiz metotlardan bir kaçını gün içinde uygulamak için ofisimizin bahçesine indik ve ısınma oyunları ile başladık. 

Oyundan dramaya geçiş tekniğini kullanarak gruplar halinde farklı dramalar hazırladık. Diğer günlerde olduğu gibi grubun enerjisinin uyumuyla gittikçe daha da eğlenceli hale gelen dramalar ortaya çıktı.

Etkinliğimizin dördüncü gününde de eğitimde değinilen metotlar üzerinde duruldu. 

Özellikle ‘River of Life’ adı verilen ve kişilerin hayatlarını bir nehir üzerinden tasvir etmeleri beklenen metoda odaklandık. Bu metot sayesinde kişiler hayatlarındaki sıkıntılı veya güzel dönemlerini kelimelerle anlatmanın da ötesinde çizerek anlatıyor. 

İletişim konusunda kişilere daha konforlu hissettiten bu metot sayesinde kişilere hayatlarına dışardan bakabilme ve kendilerini ve olayları daha kolay anlamlandırabilme deneyimi yaşatıyor.

 

Etkinliğimizin beşinci gününde daha çok ayrımcılık konusuna değindik. Güne ısınma oyunlarıyla başlayarak katılımcılarımızın motivasyonlarının yükselmesini sağladık. 

Daha sonra moderatörlerin önderliğinde hazırlanan birtakım kurallar doğrultusunda iki farklı gemi inşa edildi ve katılımcıların bu gemilerin kaptanlarına kendilerini kabul ettirmeleri gerektiği söylendi. Kişiler bu etkinlik sayesinde ayrımcılığa maruz kalanların ne gibi tavırlara maruz kaldığını farketti. Toplumda kabul görülmek adına birçok kişinin kendilerinden ve yaşayış şekillerinden ne gibi tavizler vermesi gerektiği üzerine konuşuldu.

Daha sonra yine iki gruba ayrılan katılımcılarımıza farklı ayrımcılık türleri verildi ve bu konularda drama hazırlamaları istendi.

Etkinliğin altıncı ve de son gününü daha çok değerlendirmeye ayırdık. Hem katılımcıların süreci değerlendirmesi hem de kendilerinin katılımını ve aldığı verimi değerlendirmesi istenmiştir. Bu değerlendirmeler ve geri dönütler sayesinde hem bizler dernek olarak bir sonraki eğitimi daha ileri seviyeye taşıyabilir hem de katılımcıların aldığı verimle eğitimin sosyal etkisini ölçebiliriz. 

Değerlendirmelerin ardından süreç içerisinde işlenen konuları ele alarak fikirlerimizi ve kazanımlarımızı paylaştığımız bir sohbet gerçekleştirildi.

Posts created 4

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top