MOTIVATE PROJEMİZİN EĞİTİMİ NASIL GEÇTİ?

Normal şartlarda İsveç’te olması planlanan eğitim kursunu Pandemi sürecinden dolayı çevrimiçi olarak gerçekleştirdik. İsveç’ten IFALL organizasyonunun eğitimcileri rehberliğinde her ortak ülke, hazırladığı modülü katılımcılara sundu. Oyunlarla ve katılımı artırmayı amaçlayan bazı etkinliklerle sunumlar eğitici olmanın yanında eğlendirdi. Eğitim toplam 10 oturum şeklinde ve 5 gün içerisinde gerçekleşti. İlk oturuma 12 katılımcı ve 2 eğitimci olmak üzere toplam 14 kişiyle birbirimizi tanıma yönünde etkinliklerle başladık. Projenin tanıtımı, isim oyunları ve Erasmus Plus’ın neden önemli olduğu şeklinde devam ettik. İkinci oturumda Yaygın Olmayan Eğitimin (Non-Formal Education) ne olduğunu eğitimcilerimiz ayrıntılı bir şekilde açıkladıktan sonra günü sonlandırdık. İkinci günün ilk oturumunda Almanya’dan ortağımız ‘Kulturlife’ Organizasyonu üzerinde çalıştıkları modül olan ‘Aktif ve Kapsayıcı Öğrenme’ konusunu tanıtıp projemiz için hazırlanan çevrimiçi platformdan konuyla ilgili olan bazı etkinlikleri incelememizi sağladılar. İkinci oturumda Faal Derneği olarak hazırladığımız ‘Bilgi İletişim Teknolojileri ve Oyunlaştırma Metodu’ konusunu derneğimiz katılımcıları Meryem ve Merve sunum eşliğinde ve interaktif etkinliklerle anlattılar. Üçüncü günde IFALL eğitimcileri ‘Yaratıcı Drama’ konusunda bilgilendirmeyle güne başladılar ve onların yönlendirmesiyle nesnelerle hikaye oluşturma etkinliğini örnek olarak grupça uyguladık.  İkinci oturumda İtalya’dan ortağımız ‘Mine Vaganti NGO’ hazırladıkları ‘Mentorluk Şemaları ve Teorileri’ konusunu interaktif etkinliklerle sundular. Günün değerlendirmesinin ardından üçüncü günüde sonlandırdık. Dördüncü günün ilk oturumuna, Mine Vaganti NGO’nun ‘Dil, Okuryazarlık Becerileri ve Sosyal Davranış’ konusuyla başladık. Rol yapma etkinliğiyle sosyal davranış konusunu uygulamalı bir şekilde öğrenmiş olduk. Diğer oturumda Kulturlife organizasyonun sunduğu ağ oluşturma (networking) konusuyla devam ettik. Tüm katılımcılar farklı ağlara sahip olmanın nasıl fayda sağlayabileceğini paylaştılar. Eğitimin son gününde Portekiz’den ortağımız ‘Lisboa’ organizasyonu ‘Becerilerin Doğrulanması ve Tanınması’ konusunu bize sundular. Son oturumda ise Kıbrıs’tan ortağımız ‘Center For Social Innovation’ organizasyonu ‘Öz Değerlendirme’ konusunu ve SWOT analizi gibi yapılan bazı uygulamalardan bahsettiler. Eğitimin sonunda her günün nasıl geçtiğini, neyin iyi olduğu ve neyin geliştirilebileceği konusunda tüm katılımcılar geri dönütte bulundular. İsveç’ten eğitimcilerimizden Charlotte eğitimin nasıl geçtiğini paylaşmamız adına bazı değerlendirme formlarını ve afişlerini bizimle paylaştı. Formları ve afişleri doldurduktan sonra dolu dolu teşekkürlerle ve hüzünlü bir vedayla eğitimi sonlandırdık. Projemizin etkinlikleri ve ilerleyişi kaldığı yerden devam edecektir. Daha fazlası için takipte kalmaya devam edin.

Posts created 69

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top