self-mate

Self-Mate

Ekim 2018 İsveç
Mart 2019 İspanya
Aralık 2019 Londra
Ocak 2020 Türkiye
Previous slide
Next slide

Proje Kodu: 2018-1-SE01-KA204-039093

Başlangıç: 01.09.2018

Bitiş: 30.08.2020

Finansal içerik, özellikle Avrupa Birliği gibi finansal açıdan gelişmiş bir alanda entegrasyonun önemli bir unsurudur. Para transferi yapabilmek, elektronik ödeme yapabilmek, ev bankacılığına kolayca erişmek, kartlar, dijital belgeler vb. kullanmak çok önemlidir. Yabancı öğrencilerin veya işçi göçmenlerin finansal katılımı nispeten basittir, ancak sığınmacılar / mülteciler geçerli bir kimlik belgesi alırken bile zorluklarla karşılaşırlar. Dijital ve finansal okuryazarlığa entegrasyonun kolaylaştırılmasının önemi, aynı AB yetişkin vatandaşlarının yapısal olarak istenmeyen e-postaların, telefon görüşmelerinin, e-postaların aldatıcı kullanımı, yeni sözlük öğrenmede baskı altına alınması ve günlük finansal sürdürülebilirliğe ulaşmamalarına dayanmasıdır. Göçmenler AB vatandaşlarından daha kötü koşullarla karşı karşıyadır ve daha fazla sayıda göçmen yetişkin borç altına girme veya istemedikleri şey için ödeme yapma riskiyle karşı karşıya kalmaktadır, o zaman günlük sürdürülebilirliklerine ulaşamamakta, dijital güçsüzleştirme ve sosyal dışlanma arasındaki bağlantıyı sistematik olarak güçlendirmektedir.Göçmenlerin finansal olarak topluma dahil edilmesi, pek çok Avrupa vatandaşının hoşgörüsüzlük göstermeye başladığı için, sürecin sorunlarını anlamadığı için dahil etme tartışmaları da gündemin başındadır. Şu anda Avrupa’da, bankalardan, OECD tartışmalarından ve gazetelerinden gelen göçmenleri ve azınlıkları teşvik etmesi gereken (özellikle 2012 maliyetlerinin düşürülmesine ilişkin taahhütler) farklı girişimler bulunmaktadır. Bununla birlikte, hem dijital beceriler hem de finansal hanehalkı yönetimi açısından yetkilendirmenin temelini oluşturabilecek basit erişim materyali oluşturmak için finansal hizmete bağlı eğitim açısından çok az şey yapılmıştır.Hedeflenen yetişkinler bir belgeyi tam olarak nasıl okuyacaklarını veya belirli terimleri bilmedikleri için karmaşık okuma materyali oluşturmak bu projenin bir parçası değildir. Ayrıca, göçmen yetişkin hane halklarının finansal öğrenme ve karar verme açısından cinsiyetle ilgili konuları hedeflemek önemlidir, çünkü kadınlar kültürel olarak erkeklerin ücretine bağlı olduğu için sürekli olarak daha düşük düzeyde finansal okuryazarlık ve özerklik gösterirler.

 

 

SELF-MATE [Göçmenler ve imkanları kısıtlı insanlar için finansal yönetim ve okuryazarlık alanında paylaşım ve öğrenme platformu] yetişkin göçmen hanelerin (25+) bilgi / yetkinlik temeli oluşturmayı ve göçmen eğitimcilerini çeşitli temalarda eğitmeyi amaçlamaktadır. Örneğin 1. Finansal muhasebe ve aile ekonomisi yönetimi 2. Tüketici hakları ve dijital şeffaflık 3. Dijital öğrenme ve dijital beceriler (günlük çalışma ve çabalarla uyumlu) üzerinde finansal değerlendirme materyali aracılığıyla desteklenmesi 4. Pratik bir uygulama için yalın bir e-öğrenme platformuna erişin farklı yaşam durumlarında rehberlik, çapraz yeterliliklere odaklanma ve farklı Avrupa dillerinde açıklayıcı materyal indirme. Ayrıca, SELF-MATE göçmen kadınları güçlendirmeyi ve aile ekonomisi açısından olduğu kadar güvenlik ve korumanın sayılmaz değerlerinde de somut katkıları konusunda farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır.

 

Projenin somut sonuçları:

 

  • Göçmenler ve daha az fırsata sahip insanlar için geçici materyal aracılığıyla dijital ve finansal bilgi elde etmek için bir e-öğrenme platformu;
  • Hem eğitimciler hem de öğrenciler için bir ikili öğrenme / öğretme kitapçığı;
  • Web platformunda sahip olduğu dijital finansal bilgileri test etmek için bir öz değerlendirme aracı.

Ortaklarımız;

 

  • Pro IFALL AB – İsveç
  • ASOCIACION INTERCULTURAL EUROPEA GO EUROPE – İspanya
  • Kairos Europe Limited – İngiltere
  • Polygonal – İtalya

Visits: 46

Benzer yazılar

Aramak istediğinizi üstte yazmaya başlayın ve aramak için enter tuşuna basın. İptal için ESC tuşuna basın.

Üste dön